تنها راه تغییر یافتن یک تصمیم واقعی است.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

راهنمای روشن کردن ماشین لباسشویی اتوماتیک

راهنمای روشن کردن ماشین لباسشویی اتوماتیک

روشن کردن لباسشویی اتوماتیک , شروع به کار ماشین لباسشویی

اگر به تازگی ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک خریدید لازمه که چند نکته رو بدانید تا از محصول خریداری شده به خوبی بتوانید استفاده کنید و عمر ماشین لباسشویی شما بیشتر شود. در ادامه این مطلب با نحوه شروع به کار و نحوه راه اندازی ماشین لباسشویی بیشتر آشنا خواهید شد. فرض بر این است که شما لباسشویی خود را خریده اید و ماشین نصب نشده است.


گام اول : تحویل دستگاه

۱ . محصول با گارانتی :

برندهایی مانند (آاگ,الکترولوکس,آریستون,بوش,نف,گگنو,زیمنس,ایندزیت,تکا,گرنیه,میله,سامسونگ,ال جی,دوو و غیره)

دستگاه را از بسته بندی جدا نکید و فقط ظاهر آنرا چک کنید که ضربه یا آب خوردگی نداشته باشد.

با شماره تلفن های هک شده بر روی کارتون یا اگر کارت گارانتی جدا از فروشگاه گرفته اید با شماره های آن تماس بگیرید.

دقت کنید که در مورد لوازم خارجی ممکن است فروشنده آن با گارانتی کننده محصول متفاوت باشد در این گونه مواقع تحقیق کنید که محصول خود را با معتبر ترین گارانتی نصب کنید.

نکته : یک برند ممکن است توسط چندین شرکت وارد شده و با چند شرکت متفاوت آنرا گارانتی کرده باشد که این نکته بر کیفیت محصول ربط پیدا نمی کند اما بر کیفیت حدمات پس از فروش بسیار موثر خواهد بود . بر اساس تجربه در طی سال های گذشته بسیاری از شرکت ها برای ارائه خدمات پس از فروش تاسیس شده و پس از چند سال مشتری در تامیین قطعه به مشکل خورده که شرکت های موازی حاضر به ارائه خدمات نبوده اند . با توجه به بحث تحریم اگر یک برند خارجی برای ۵ سال قبل خریداری کرده باشید و شرکتی که به شما تعهد داده منسوخ شده باشد سایر شرکت ها قطعه شما را تامین نمی کنند و قطعه یا خدمات از طریق روش های متفرقه با هزینه بالاتر انجام خواهد شد.

۲ . محصول بدونه گارانتی :

شاید محصولی رو خریده اید که نیاز به هزینه برای گارانتی آن ندارید یا شرکت گارانتی ندارد.


گام دوم : نصب دستگاه

برای نصب ماشین لباس شویی چند نکته دارای اهمیت است :

۱ . ارتفاع خروجی فاضلآب باید در حدود ۵۰ تا ۹۰ سانتی متر باشد تا آب از ماشین میک زده نشود.

۲ . برای اتصال برق و دوشاخه مربوطه از پریز مجزا استفاده کند و اگر قصد استفاده از رابط سه راهی دارید کیفیت آن در حد تحمل ۲۰ آمپر به بالا باید باشد.

۳ . اگر ماشین لباسشویی اروپایی خریداری کرده اید و برق آن به صورت سه شاخه است بهتره که از برقکار خواهش کنیید تا پریز استاندارد برایتان نصب کند و از تبدیل های غیر استاندارد استفاده نکنید.

۴ . دستگاه را با دقت حداقل دو درصد شیب تراز کنیید تا عمر و لرزش آن به بهتریین شکل باشد.

۵ . برای اتصال آب شهری حتما از شیر جداگانه مخصوص استفاده کنید تا در مواقع اضطراری بتوانید آنرا ببندید.

۶ . پیچ های ترانس لایتر :

دستگاه نو دارای سه یا چهار پیچ در پشت دستگاه هستند که دیگ را به بدنه دستگاه فیکس می کنند تا در زمان حمل و نقل چون دیگ بر روی فنر قرار دارد به بدنه ضربه نزند ؛ وقتی دستگاه نصب شد این پیچ ها را نصب کرده و برای اساس کشی های بعدی آنرا نگهداری کنید.

۷ . پس از نصب ماشین لباسشویی یک برنامه آبکشی ساده که معمولا۱۲ تا ۲۰ دقیقه است را انتخاب کنید تا از سالم بودن آن مطمئن شوید.

۸ . تنها لوازم جانبی مناسب برای ماشین لباسشویی یونیزه است و غیر از آن بازار یابی و تبلیغی بیش نیست.

 

۹ . پس از اتمام کار نصاب :

فاکتور نصب با درج کل هزینه هایی که پرداخت کردیید به همراه مهر معتیر و امضاء نصاب را امضا کرده و برگه مخصوص مشتری را دریافت کنید و برای پیگیری های بعدی نزد خود نگهدارید.

شماره سریال مدل و برند دستگاه خود را در کارت گارانتی به همراه مهر امضا چک کنید.

نکات و موارد شامل گارانتی و قوانین مندرج در کارت گارانتی را به دقت مطالعه کنید.

اگر محصول شما به همراه دفترچه راهنمای فارسی ارائه شده آنرا از تکنسین نصب بخواهید.

هیچگاه برای رفع اشکال یا سرویس با نصاب تماس نگیرید . به وفور مشاهده شده که مشتری در زمان خرابی دستگاه با نصاب محصول خود تماس گرفته ؛ باتوجه به این که تخصص نصب با تعمیر کامل متفاوت است (در تمامی شرکت ها تخصص نصب و تعمیر کاملا با هم متفاوت می باشد) هیچگاه با تلفن همراه یا شماره های غیر از کارت گارانتی و فاکتور تماس نگیرید تا راه را برای سواستفاده افراد سودجو هموار نکنید.

هیچ شرکتی مسولیت خدمات انجام شده بدون فاکتور رسمی سربرگ دار را قبول نمی کند . پس پس از انجام هر سرویس یا نصب از تکنسین فاکتور رسمی شرکت را مطالبه کنید.


گام سوم : راه اندازی و آماده سازی

۱ . برای شروع به کار ماشین لباسشویی برای اولین بار پس از اطمینان از اتصال آب ورودی و شیلنگ خروجی آب به فاضلاب بهتر است ابتدا به اندازه یک پیمانه پودر در قسمت جا پودری ۲ (بزرگترین بخش) ریخته و برنامه بین ۲۲۵ تا ۴۵ دقیقه را انتخاب کنیید و سپس استارت کنید تا مواد شیمیایی احتمالی موجود در ماشین کامل خارج شود .


گام چهارم : شروع به کار و استارت اولین برنامه

۱ . تمام لباسشویی ها برای شستن تمامی لباس ها برنامه دارند فقط زیاد تر بودن برنامه در اصل خرد کردن یک برنامه دیگر است.

۲ . دقت کنید که در برندهای خراجی و جدیدتر نوع شستشو بر اساس برنامه انتخابی تعییر خواهد کرد مانند برنامه شستشوی کتان با برنامه لباسهای پشمی – برنامه لباس کتان میزان آبگیری بیشتر و شدت ضربه زدن بازوی دیگ نیز قوی تر از برنامه پشمیست .


روشن کردن لباسشویی اتوماتیک , شروع به کار ماشین لباسشویی

۳ . زمان طولانی برخی برنامه ها :

اگر بعضی برنامه ها مثلا بیش از دوساعت هستند باید توجه شود چون در دو صورت زمان برنامه طولانی تر است اول دما های بیشتر از ۶۰ درجه که برای لباسهای خیلی کثیف مناسب است دوم برای برنامه های ظریف و اقتصادی که برای لباسهای گرن قیمت و دمای کمتر از ۵۰ درجه .

دقت کنیید در ماشین لباسشویی های با تکنولوژی اینورتور برنامه های طولانی با دمای کمتر از ۴۵ درجه سانتیگراد مصرف برقی زیاد قابل توجه نخواهد بود .

۴ . شستشوی روزانه :

این برنامه که در برخی مدلها جداگانه در نظر گرفته شده است برای لباسهایی مناسب است که حداکثر دو روز یک بار شسته می شود و در حد بوی عرق کثیف شده است .

۵ . دمای برنامه ها :

انتخاب دمای مناسب برای ماشین بستگی مستقیم با میزان کثیفی و جنس لباس دارد که در ماشین لباسشویی های جدید با انتخاب برنامه حداکثر دمای قابل انتخاب محدود می شود . دما های قابل انتخاب : سرد-۴۰-۶۰-۷۵-۸۵-۹۵ درجه قابل انتخاب است.

۶ . خشک کن :

میزان دور خشک کن از ۴۰۰دور در دقیقه تا ۱۸۰۰ دور در دقیقه قابل انتخاب است بستگی به برند و مدل دارد.

خشک کن با دور بالای ۸۰۰ دور برای لباسهای مقاوم و ضخیم می باشد که آب به سختی از دست می دهند.

بهترین حالت خشک کن برای حداکثر عمر دستگاه ۴۰۰ دور در دقیقه است.

اگر می خواهید لباسها کامل خشک شود و در زمان تعیین شده و استاندارد ماشین این اتفاق نمی افتد دور خشک کن را ۴۰۰ انتخاب کرده و برنامه را دو یا چند بار تکرار کنید تا ه دستگاه آسیب نبیند و هم لباها نخ کش نشوند .

 

۷ . برنامه های جانبی :

برخی ماشین های لباسشویی برنامه های مانند ضد چروک – لک بر – ابکشی اضافی و غیره دارند که برای کار با آنها نیاز به کسب تجربه و کاتالوگ کارخانه دارید . برای دستیابی به حداکثر کارایی به کاتالوگ برنامه رجوع شود .


گام پنجم : نگهداری از ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی مانند سایر لوازم نیاز به مراقبت های دوره ای دارد که رعایت آن در افزایش عمر مفید به شدت تاثیر دارد :

۱ ماه : بازدید فیلتر ورودی و خروجی آب —> ناخالصی های موجود در آب در فیلتر ورودی آب جمع می شود و اشیای فلزی و درشت وارد شده در ماشین لباسشویی در قسمت فیلتر خروجی واقع در پایین ترین نقطه و جلوی دستگاه جمع می شود . اگر به موقع این اشیاء خارج نشود پم تخلیه آسیب خواهد دیدید.

۳- ۴ ماه : جرمگیری –> انجام جرمگیری ماشین لباسشویی در هر ۳ تا ۵ ماه از رسوب جرم در کف دیگ جلوگیری می کند.

۱ سال : بازدید لاستیک دور درب –> لاستیک موجود در بین درب و دیگ باید هر یک سال یکبار چک شود تا اگر محل تجمع باکتری ها شده و در حال رشد است از بین برود با گزشت زمان آسیب های وارد شده بر روی لاستیک دور درب به صورت شیمیایی بوده و به هیچ وجه قابل برگشت و تمیز کردن نیست.

۳ سال : پمپ تخلیه دستگاه باید چک شود.


تعمیر ماشین لباسشویی و ظرفشویی در مشهد

راهنمای روشن کردن ماشین لباسشویی اتوماتیک