باران باش و ببار و نپرس کاسه های خالی از آن کیست.(کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

مهمترین ویژگی درب های ضد حریق چیست؟

مهمترین ویژگی درب های ضد حریق چیست؟

 

در این مقاله با مشخصات فنی درب های ضد سرقت آشنا خواهید شد.

درب های ضد حریق به درب هایی گفته می شود که مقاومت بالایی در برابر حرارت بالا، آتش و دود دارند و از گسترش آتش در قسمت های مختلف یک ساختمان جلوگیری می کنند. درب های ضد حریق که توانایی مقاومت در برابر دمای ۸۵۰ درجه ی سلسیوس را دارند بیشتر در نیروگاه ها، ورزشگاه ها و بیمارستان و فرودگاه ها استفاده می شوند.

درب ضد حریق فلزی

درب ضد حریق در برابر صدا، آتش و حرات، انفجار و سیل مقاوم بوده و به عنوان درب ضد سرقت هم عمل می کند.

درب های ضد حریق از ترکیباتی مانند شیشه، گچ، فولاد، چوب، تخته ورمیکولیت و آلومینیوم ساخته می شوند. بعضی از نمونه های درب های ضد حریق چوبی تا ۲۰ دقیقه در برابر آتش مقاوم هستند و نمونه ای دیگر از جنس ام دی اف می توانند تا ۶۰ دقیقه در برابر حراتر و آتش مقاومت کنند.

وقتی که درب های ضد حریق نصب می شوند سوراخ ها و درز های اطراف آن ها باید با مواد مقاوم در برابر حرارت و آتش پر شوند. بیشتر درب های ضد حریق به گونه ای طراحی شده اند که در شرایط عادی باز می شوند و در صورت آتش سوزی به طور خودکار بسته می شوند، برخی از درب های ضد حریق هم توسط یک نیروی الکترومغناطیسی باز نگه داشته می شوند که به سیستم زنگ خطر آتش سوزی متصل هستند و در صورت آتش سوزی بسته می شوند.

درب های ضد حریق از فولاد گالوانیزه ۱ یا ۲ میلیمتری با روکش رنگی الکترواستاتیک ساخته می شوند که درون یک چارچوب که آن هم از جنس آهن با ضخامت ۱٫۵ تا ۲ میلیمتر است قرار می گیرد. درون درب های ضد حریق که یک لنگه یا دو لنگه عرضه می شوند با مواد ضد حریق از جمله پشم سرامیک، پرلیت و پشم سنگ پر می شود.

منبع : درب ضد حریق شیشه ای

مهمترین ویژگی درب های ضد حریق چیست؟

برچسب ها :