هر اقدام بزرگ ابتدا محال به نظر می رسد.
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

خواص گل گاو زبان برای قاعدگی و پریود

خواص گل گاو زبان برای قاعدگی و پریود

خواص گل گاوزبان برای اعصاب

اگر دچار اختلال در چرخه قاعدگی هستید، پیشنهاد می کنیم تا گل گاوزبان بخورید. این را باید بدانید که مصرف بیش از پنج روز پشت سر هم دمنوش گل گاوزبان، باعث می شود تا خانمها به موقع پریود شوند. گفتنی است که دمنوش این گیاه به علت دارا بودن خواص ضد التهابی و ضد درد طبیعی برای درمان کمر درد و دل درد و سایر مشکلات در زمان قاعدگی مفید باشد.

گل گاو زبان برای فشار خون

گفته می شود که گل گاو زبان برای پایین آوردن فشار خون بسیار مفید است و این خاصیت اش از آن رو است که دارای آنتی اکسیدان هایی در ترکیب اش است که سبب بهبود گردش خون در بدن می شوند و بنابراین فشار خون بالا را برطرف می کنند. البته توصیه شده است کسانی که فشار خون بالا دارند، دمنوش گل گاوزبان را ترجیحا با چند قطره آبلیمو مصرف کنند و یا با مقداری لیموو عمانی.

در این مقاله از برای شما در مورد همه خواص آن صحبت خواهیم کرد :

خواص گل گاوزبان برای یائسگی

یکی از مشکلات دوران یائسگی زنان نوسانات خلقی اس. خانمها برای رفع این مشکل شان می توانند به جای استفاده از درمان های هورمونی که دارای عوارض جانبی هم هستند، از خواص دارویی گل گاوزبان استفاده کنند. بهرتین روش نوشیدن دمنوش آن است.

گل گاوزبان برای اعصاب

اگر دچار مشکل اختلال حواس هستید، پیشنهاد می کنیم که مصرف گل گاوزبان را فراموش نکنید. برای تقویت اعصاب و روان دمنوش گل گاو زبان بهترین گزینه به شمار می رود. به یاد داشته باشید که این گیاه دارای خاصیت نشاط آوری است.

خاصیت گل گاوزبان برای سرماخوردگی و تنگی نفس

دمنوش این گیاه به همراه کمی لیمو عمانی و عسل برای رفع مشکلاتی مثل سرماخوردگی، تنگی نفس و گلودرد، سودمند است. بهترین روش برای درمان سرفه های فصل زمستان، نوشیدن دمنوش گل گاوزبان است.

گفتنی است که گل گاوزبان درمان سرفه های مزمن، وقفه های تنفسی و آسم های خفیف هم به شمار می رود. برای درمان سرفه های خشک به این روش عمل کنید که گیاه گل گاوزبان را با بابونه، سنبل الطیب، شقایق ترکیب کرده و دم کرده آنها را به صورت روزانه ۲ تا ۳ بار بنوشید.

فواید گل گاوزبان برای وسواس

وسواس یکی از امراض سوداوی به شمار می رود، روشهای مختلفی برای درمان وسواس وجود دارد که استفاده از دمنوش گل گاوزبان گزینه ای بدون عارضه است. اکیدا پیشنهاد می کنیم که کسانی که وسواس دارند، استفاده از گل گاوزبان را در رژیم غذایی شان بگنجانند.

خواص گل گاوزبان برای بیماری های دهان

برای رفع مشکلاتی مانند جوش های چرکین دهان اطفال، برفک، سستی بیخ دندان برگ تازه گل گاوزبان معجزه می کند و همینطور برای رفع حرارت دهان هم مفید است.

گل گاو زبان برای سرطان

از آنجایی که گل گاو زبان دارای منیزیم است به پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان پیشگیری می کند. در حقیقت یکی از مهمترین خواص گل گاوزبان همین مبارزه و پیشگیری از بیماری سرطان است. سرطان های مختلف مثل سرطان پروستات، سرطان پستان و سرطان کبد با مصرف گل گاوزبان قابل درمان و پیشگیری هستند.

مصرف گل گاوزبان برای روماتیسم

گفته می شود که گل گاو زبان ضد حساسیت، ضد روماتیسم و ضد التهاب است و این خاصیت از آن رو است که گل گاو زبان دارای «آلکوالویید» است.

خواص گل گاوزبان برای روماتیسم

خوردن گل گاوزبان برای تابستان

اگر به دنبال نوشیدنی و یا خوراکی مناسب برای فصل گرما هستید، گل گاوزبان یکی از بهترین انتخاب ها به شمار می رود. برای درست کردن دمنوش گل گاوزبان برای تابستان،گل های تازه این گیاه را در آب بخیسانید و سپس آن را با آب لیمو و شکر مخلوط کنید و میل کنید. این نوشیدنی بسیار نشاط انگیز و خنک کننده است. همچنین خوردن برگ های تازه گل گاو زبان در سالاد برای خنک شدن در فصل تابستان بسیار مفید است.

خواص گل گاوزبان برای پوست

اگر به دنبال ترکیبی نرم کننده برای پوست تان هستید و یا دارای پوستی خشک هستید از عصاره برگ گل گاوزبان می توانید استفاده کنید. همینطور برای برطرف کردن خارش های پوستی هم گل گاو زبان بسیار مفید است. گفتنی است که افشره برگ گل گاوزبان با ترکیب مساوی آن با آب، برای درمان خشکی و یا خارش پوست مفید است و استفاده از آن جوش های عصبی روی پوست را برطرف می کند. همینطور می توان از ان خمیری تهیه کرد و روی جوش ها مالید.

خواص گل گاوزبان برای پوست

خاصیت گل گاوزبان برای مو

یکی از بهترین روشها برای رفع مشکلات پوست سر و همینطور برای زیبایی موها، مالیدن روغن گل گاوزبان به پوست سر و موها است. این روغن باعث می شود تا شوره سر هم درمان شود و از خواص گل گاوزبان برای شوره نیز بهره مند می شوید.

گفته می شود که گل گاو زبان برای درمان فولیکولیتیس مفید است. فولیکولیتیس فرایندی است که در آن فولیکول های مو در اثر عفونت دچار التهاب می شوند و آسیب می بینند، و باعث می شود تا فرد دچار ریزش مو شود. پس به این ترتیب گل گاوزبان برای ریزش مو هم مفید است.

خواص گل گاوزبان در بارداری

خانمهای باردار باید از مصرف گل گاو زبان جدا خودداری کنند؛ چرا که گل گاو زبان به علت دارا بودن آلکالوئیدها باعث می شود تا به جنین آسیب برسد. بنابراین توصیه می شود تا زنان باردار باید از هرگونه مصرف خودسرانه انواع جوشانده ها یا دم کرده های گیاهی از جمله دم کرده گل گاوزبان در دوران  بارداری خودداری کنند.

خواص گل گاو زبان در بارداری

فواید گل گاوزبان در شیردهی

وجود آلکالوئید در ترکیب گل گاو زبان باعث شده است تا متخصصان مصرف این گیاه را در دوران بارداری ممنوع اعلام کنند. علیرغم این ممنوعیت، کارشناسان مصرف دمنوش گل گاوزبان همراه با رازیانه را برای افزایش شیر مادران شیرده توصیه کرده اند. با تمام این صحبت ها، این دسته از مادران برای استفاده از خواص گل گاو زبان در دوران شیردهی زیر نظر پزشک باشند، نتیجه بهتری را خواهند دید.

گل گاوزبان برای کودکان

آلکالوئید برای کودکان نیز مضر دانسته شده است و بنابراین کودکان نباید گل گاوزبان مصرف کنند.

ادامه خواص گل گاو زبان در سایت پارسی نو