آگاه باشيد، تنها با ياد خدا دلها آرامش می ‏يابد! (قران کریم)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

تاریخچه جام جهانی فوتبال | زمان شروع مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸

تاریخچه جام جهانی فوتبال | زمان شروع مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸

جام جهانی ۲۰۱۸ فوتبال که در کشور پهناور روسیه برگزار میشود ، تیم ملی فوتبال ایران برای چهارمین بار در این رقابت ها حضور پیدا کرده است. می توان به صراحت گفت پربیننده ترین رقابت ورزشی در کره خاکی ، جام جهانی فوتبال است که هر چهار سال یکبار و بین ۳۲ تیم راه یافته به این مسابقات انجام می شود. تیم ملی فوتبال برزیل با ۵ بار قهرمانی در این رقابت ها ، پر افتخارترین تیم جهان لقب گرفته است. ایران در گروه ب با تیم های اسپانیا ، پرتقال و مراکش هم گروه شده که به نظر اکثر کارشناسان در گروه مرگ این رقابت ها قرار گرفته است.

لوگو جام جهانی 2018 , برنامه مسابقات فوتبال جام جهانی روسیه

تاریخ و زمان شروع اولین مسابقه جام جهانی ۲۰۱۸

سوت آغاز جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در روز پنج شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ و در ساعت ۱۹:۳۰ با دیدار بین تیم های روسیه و عربستان ، زده خواهد شد. این مسابقات به مدت یک ماه ادامه می یابد و دیدار فینال در تاریخ شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۷ برگزار خواهد شد.

تاریخچه مختصری از جام جهانی فوتبال

جام جهانی فیفا (که همچنین با نام جام جهانی فوتبال یا بطور خلاصه، با نام جام جهانی شناخته می‌شود)، مسابقات حرفه‌ای فوتبال است که در ردهٔ مردان و بین اعضای فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) برگزار می‌شود. این مسابقات از سال ۱۹۳۰ بطور مرتب و هر ۴ سال یکبار برگزار می‌شود و تنها در سال‌های ۱۹۴۲ و ۱۹۴۶  و به علت جنگ جهانی دوم برگزار نشده‌است. قهرمان فعلی جهان، آلمان است که در سال ۲۰۱۴ قهرمان شد.

در حال حاضر، مسابقات در طی نزدیک به یک ماه و با حضور ۳۲ تیم بعلاوه کشور (های) میزبان برگزار می‌شود که به این مرحله از مسابقات، معمولاً مرحلهٔ نهایی جام جهانی گفته می‌شود. تیم‌ها برای ورود به مرحله نهایی جام، در طی ۳ سال قبل از آغاز آن، تلاش کرده و در نهایت به همراه کشور (های) میزبان در این مسابقات حضور پیدا می‌کنند.

تاکنون ۲۰ جام جهانی برگزار شده‌است و تنها ۸ کشور موفق به فتح این مسابقات شدند که کشور برزیل با ۵ قهرمانی، پرافتخارترین تیم این رقابت هاست. همچنین برزیلی‌ها تنها تیم در دنیا هستند که در تمام ۲۰ دوره رقابت‌ها حضور داشتند. آلمان و ایتالیا با چهار قهرمانی، دومین تیم‌های پرافتخار دنیا هستند، اوروگوئه و آرژانتین با ۲ قهرمانی و کشورهای هلند، فرانسه و اسپانیا ۳ کشور دیگری هستند که تجربهٔ کسب عنوان قهرمانی را دارند.

جام جهانی، پربیننده‌ ترین رویداد ورزشی است طوری‌که بازی فینال جام جهانی سال ۲۰۰۶ را که در کشور آلمان برگزار شد، ۷۱۵٫۱ میلیون نفر در سرتاسر دنیا به صورت زنده تماشا کردند.

میزبان ۲ دوره بعدی جام جهانی نیز انتخاب شده‌است که روسیه در سال ۲۰۱۸ و قطر در سال ۲۰۲۲ میزبان رقابت‌ها خواهند بود.

تاریخچه جام جهانی فوتبال | زمان شروع مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸