اینترنت همانند دریاست ، کسی که آن را نمی شناسد همانند کسی ست که شنا را نمی داند.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

آیا سریال پایتخت ۵ در عید نوروز ۹۵ پخش میشه ؟

آیا سریال پایتخت ۵ در عید نوروز ۹۵ پخش میشه ؟

سریال پایتخت 5 , عکس بازیگران سریال پایتخت 5 , عکس پشت صحنه سریال پایتخت 5

پایتخت ، نام مجموعه تلویزیونی به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه کنندگی الهام غفوری است که برای شبکه یک سیما تولید و نخستین قسمت آن در نوروز ۱۳۹۰ از همین شبکه پخش شد. در ادامه با توجه به استقبال مردمی از این سریال، سری دوم آن در ایام نوروز ۱۳۹۲ ، سری سوم در سال ۱۳۹۳ و نهایتاً پایتخت ۴ در ماه رمضان ۱۳۹۴ پخش گردید.

سریال پایتخت 5 , عکس بازیگران سریال پایتخت 5 , عکس پشت صحنه سریال پایتخت 5

محسن تنابنده ، علیرضا خمسه و احمد مهران فر در سریال پایتخت

با وجود اینکه به اعتقاد برخی از منتقدین، جاذبه های این سریال به مرور کم شده و هواداران خود را تا حدودی از دست داده اما اخیراً عوامل و بازیگران این مجموعه تلویزیونی خبر از ساخت قسمت پنجم این سریال در صورت استقبال و درخواست مردم داده اند.

سریال پایتخت 5 , عکس بازیگران سریال پایتخت 5 , عکس پشت صحنه سریال پایتخت 5

پشت صحنه سریال پایتخت

سریال پایتخت ۵ در نوروز ۹۵ پخش می شود ؟

سیفی آزاد ، مدیر گروه فیلم و سریال شبکه اول ، در پاسخ به این سؤال که با توجه به پخش ماه رمضانی پایتخت ۴ ، امکان ساخت پایتخت ۵ برای نوروز امسال وجود دارد یا نه گفت: “تا زمانی که پایتخت میان مردم جذابیت داشته باشد و دوستان سازنده قصه های نو و جذابی داشته باشند این مجموعه قابلیت ادامه دار بودنش وجود دارد و ممکن است شبکه اول نوروز ۱۳۹۵ پایتخت ۵ را هم داشته باشد. در کل ما برای ادامه پایتخت به درخواست مردم احترام می گذاریم.”
چیزی که ایده‌آل تلویزیون در این دوران بی پولی و مشکل بودجه است و ظرفیتی که برای حضور اسپانسرهای رنگارنگ در «پایتخت» وجود دارد، آنرا به گزینه‌ای مطلوب برای مدیران صدا و سیما بدل کرده. به ویژه اینکه امسال هم شرکت تاژ به عنوان حامی مالی این سریال نقشی پر رنگ در روند داستانی کار داشت. با این وصف، قطعاً پخش آن در ایام ماه رمضان با توجه به افزایش تعداد قسمت‌هایش بهتر از نمایش در ایام نوروز خواهد بود. بی تردید بر همین مبنا مدیر گروه فیلم و سریال شبکه یک به تازگی ساخت پایتخت ۵ را برای نوروز ۹۵ منتفی دانسته است. جالب آنکه تهیه‌کننده این سریال هم در گفت‌وگوی مجزایی از استراحت خود و همسرش صحبت کرده و اینکه برنامه‌ای برای ساخت سری جدید «پایتخت» ندارند، البته فعلاً!
این در حالی است که او و همسرش و در نیمه نخست امسال سریال «میکائیل» را روی آنتن شبکه یک داشتند که از تولیدات نیمه دوم سال گذشته بود و عملاً تنها پروژه این گروه در سال جاری که البته سنگین هم بود، «پایتخت ۴» بود. رحمان سیفی‌ آزاد مدیر گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما در گفت‌ و گو با تسنیم، از عدم ساخت سریال پایتخت ۵ برای نوروز سال آینده خبر داده و گفته: ««پایتخت» نوروزی نیست. تصمیم برای ساخت این سریال در شبکه یک سیما وجود دارد و سری جدید این سریال و «پایتخت ۵» را به تولید می‌رسانیم اما برای عید نوروز آینده نخواهد بود. ما تمایل داریم تا سری جدید «پایتخت» ساخته شود اما باید به یک سوژه و قصه مناسب برسیم. داستانی که برای هر دو یعنی شبکه و تیم تولید جذابیت داشته باشد و شیرینی قصه‌های قبل را نیز برای مخاطب خراب نکند».
الهام غفوری تهیه‌کننده «پایتخت» هم به باشگاه خبرنگاران اين طور گفته: «در حال حاضر هیچ برنامه‌ای مبنی بر ساخت پایتخت ۵ نداریم. هم اکنون من مشغول به کاری نیستم و در حال استراحتم. به طور صددرصد و قطعی نمی‌توانم اطلاعی راجع به ساخت «پایتخت ۵» بدهم، چرا که بعد از کمی استراحت به سفر خواهم رفت. بنابراین در مورد ساخت این مجموعه هیچ نظری نمی‌دهم. تهیه‌کننده پایتخت در مورد فراهم بودن شرایط مساعد برای ساخت این سریال عنوان کرد: شرایط مساعد بستگی به عوامل متعددی دارد، به طور کامل هم اکنون برنامه‌ای برای ساخت نداشته و صحبت‌هایی راجع به آن نشده است». در اين شرايط تنها اميد تلويزيون براي نوروز ۹۵، فعلاً كلاه قرمزي خواهد بود، مگر آنكه آن هم براي برگشت شروط تازه اي داشته باشد!
سریال پایتخت 5 , عکس بازیگران سریال پایتخت 5 , عکس پشت صحنه سریال پایتخت 5
سیروس مقدم نیز در مصاحبه ای درباره ساخت سریال پایتخت ۵ توضیح داد : “این موضوع ابتدا به اشتیاق مردم برای دیدن این سریال بستگی دارد. دوم باید دید مدیران فرهنگی و مدیران سازمان در دستور کار و برنامه ریزی خود «پایتخت» را در نظر گرفته اند یا خیر. همچنین دلیل سوم برای ساخت پایتخت این است که تیم سازنده حرف تازه ای برای گفتن داشته باشد. اگر قرار باشد سریال «پایتخت» در ورطه تکرار بیفتد و یا قصه تازه تری نداشته باشد ما ترجیح می دهیم خاطره خوبی که ایجاد کرده ایم در ذهن مردم باقی بماند پس این سه عنصر باید در کنار هم جمع شود تا پایتخت ۵ شکل بگیرد. او اضافه کرد : “مردم نشان داده اند که همچنان خواهان این اثر هستند. مدیران سازمان هم به نظر می رسد بعد از تغییر و تحولاتی که در رسانه ملی رخ داد، علاقمند به تولید «پایتخت» باشند اما لازم است که از همین الان برای آن تصمیم گیری ها و پیش بینی های لازم را داشته باشند تا تیم نویسنده اتاق فکر خود را تشکیل دهد، قصه هایش را پیدا کند و جلو برود. تیم سازنده هم به محض اینکه قصه ای شکل بگیرد کارش را شروع خواهد کرد چرا که سریع ترین تیم در دنیا تیم «پایتخت» است.”
http://www.amazing.ir/1393/09/21/serial-noruoz-94-tv-irib/