قدر زمان حال را بدانید که گذشته هرگز برنمی گردد و آینده شاید نیاید.(گالیله)
خوش آمدید - امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

سوالاتی در مورد مسترکارت فیزیکی – مستر کارت چیست؟

سوالاتی در مورد مسترکارت فیزیکیمستر کارت چیست؟

 

مسترکارت , کارت 24 , فروشگاه مستر کارت , مسترکارت فیزیکی

با گسترش روز به روز تکنولوژی در دهکده جهانی زیرساخت های ارتباطاتی در حوزه های گوناگون ایجاد شد و روند توسعه و تکمیل آنها با شتاب هر چه تمام تر قوت گرفت. خدمات مالی بین المللی یکی از دستاورد های تکنولوژی در عصر حاضر است که مشکلات حمل پول نقد را با استفاده از کارت های اعتباری آسان نموده است .در کشور ما ایران در پیش از انقلاب اسلامی به دلیل نبود زیرساخت های لازم در حوزه بانکی امکان اتصال  به شبکه های مالی بین المللی و استفاده از کارت های اعتباری امکان نداشت بعد از انقلاب نیز به سبب محدودیت هایی که کشور های پیشرفته و در راس آنها آمریکا بر ایران تحمیل کردند استفاده از این خدمات به شدت محدود شد به نحوی که در اواخر جنگ تحمیلی حتی ارتباط های بانکی نظیر سوئیفت نیز دچار مشکلات متعددی شد.


در خلال سال هایی که تحریم ها برای علیه کشورمان شدت می گرفت بانک های خصوصی و دولتی به دنبال راهکارهایی بودند تا با دور زدن تحریم امکان استفاده از کارت های اعتباری نظیر مسترکارت و ویزا کارت را فراهم آوردند. اولین تلاش ها در این زمینه مربوط به بانک ملی ایران در اوایل دهه هفتاد است که با عقد قرارداد با یک بانک قبرسی در تلاش بود تا به واسطه سوئیچ آن بانک مسترکارت بانک ملی را ارائه دهد به نحوی که حتی خودپردازهای مسترکارت به طور محدود در ایران بوجود آمد ولی با تنگ تر شدن حلقه تحریم ها بدون استفاده ماند .


بعد از آن بانک های اقتصاد نوین و پارسیان به عنوان پیشگامان بخش خصوصی در این حوزه دست به اقداماتی زدند ولی با توجه به ساختار تحریم ها آنها مجبور بودند با شرکت های واسطه  برای صدور این کارت ها اقدام کنند برای مثال بانک پارسیان با همکاری سودیرت بانک تاجیکستان (Sodirot Bank) کارت های را صادر و بصورت محدود نیز شارژ می نماید. تلاش دیگر در این حوزه توسط بانک شهر صورت گرفت که با همکاری یک بانک در کشور آذربایجان اقدام به صدور کارت های اعتباری می کرد به نحوی که در صرافی شهر به راحتی امکان خرید و شارژ این کارت ها بود ولی پس از اینکه شرکت ویزا، بانک آذربایجانی را بخاطر این تخلف و دور زدن تحریم های ایران جریمه سنگینی کرد آن بانک برشکست شد و تمامی پول های شهروندان ایرانی در کارت ها از بین رفت.


پس از تمامی موارد ذکر شده شرکت های خصوصی که در این حوزه تخصص کافی و دارای چابکی خاصی بودند و همچین تاثیر تحریم بانک های دولتی بر فعالیت آنها نقشی نداشت شروع به فعالیت در حوزه صدور و شارژ کارت های اعتباری کردند. در همین راستا شرکت پرداخت الماس با توجه به دانش و مطالعاتی که در این حوزه انجام داده بود فعالیت خود را آغاز  و با همکاری بانک توسعه بین الملل اقدام به صدور مسترکارت فیزیکی بصورت تحویل آنی  و یک روزه کرده است. که این کارت ها از نوع prepaid با اعتبار دوساله می باشد و شرکت مرکزی تهران اعتبار کارت را در برابر هر گونه بلاک شدن تضمین می نماید.


امید است با توجه به توافقات صورت گرفته در برجام و رفع تحریم های ایران زمینه فعالیت شرکت های بین المللی نظیر ویزا کارت و مسترکارت در ایران آغاز و بانک ها بتوانند صدور کارت ها را انجام دهند. اما همانطور که در جهان رایج است شرکت های خصوصی و موسسات اعتباری فعالیت های صدور کارت های prepaid  را انجام می دهند و وظیفه دولت تشکیل اتحادیه  های در این زمینه و نظارت قانونی بر فعالیت این شرکت ها است. امید است با لغو تحریم های ایران توسعه کارت های اعتباری بین المللی در ایران توسعه یابد تا هموطنان عزیزمان بتوانند در کمال امنیت و بی دغدغه فعالیت های مالی خود را انجام دهند.

کارتهای صادره از بانک توسعه بین الملل کشور عراق میباشد
  • آیا این کارت حساب بانکی دارد؟

خیر.این کارت از نوع pre paied قابل شارژ می باشد و حساب بانکی ندارد
  • سقف موجودی کارت چقدر است و تا چه میزان آن را میتوان مصرف نمود؟

سقف شارژ کارت ۱۰٫۰۰۰ دلار می باشد که ۳۰۰۰ دلار بوسیله  ATM و ۴۰۰۰ دلار وسیله دستگاه کارتخوان می توان برداشت کرد و برای خرید اینترنتی محدودیتی ندارد
  • آیا این کارتها محدودیت مصرف روزانه دارد؟

خیر.تمام شارژ ۱۰٫۰۰۰ دلار را میتوانید در یک روز مصرف نمایید
  • آیا محدودیت شارژ روزانه دارد؟

بله تا سقف ۱۰۰۰۰ دلار در هر روز می توانید شارژ نمایید.
  • تا چه مبلغ میتوان از ATM برداشت نمود؟

تا ۳۰۰۰دلار در هر برداشت میتوانید از ATM پول دریافت نمایید
  • تاریخ اعتبار کارت تا چه زمان میباشد؟

تا دو سال پس از صدور کارت
ویزا و مستر دو شرکت بزرگ مالی و اعتباری میباشند که هر دو با خدمات مشابه و به موازات هم انجام فعالیت میکنند.
در واقع تفاوت چندانی ندارد که شما ویزا یا مستر را انتخاب نمایید. با این تفاوت که مستر کارت اطلاعات امنیتی آن بر روی چیپ ست کارت ذخیره شده است که امکان کپی کردن اطلاعات بسیار سخت تر از نوار مغناطیسی پشت ویزا کارت میباشد.از این رو جهت استفاده بر روی POS، مسترکارت فیزیکی از امنیت بالاتری برخوردار است.
  • آیا این کارت قابلیت کارت به کارت کردن را داراست؟

بطور کلی ویزا یا مستر کارت از هر نوع ( چه دارای حساب بانکی یا غیر حساب بانکی) قابلیت کارت به کارت کردن به کارتهایی صادره از بانکها یا شرکت های متفاوت را ندارند. این کارت ها به حساب بانکی متصل نیست این کارت ها تنها به اسم صاحب شان در سیستم ثبت شده و به دفعات نامحدود در مدت اعتبار کارت قابل شارژ هستند.
  • چگونه میتوانم کارت خود را شارژ نمایم؟

برای شارژ کارت خود میتوانید یا از طریق وب سایت ما اقدام نمایید یا در صورت داشتن یک حساب بانکی در ایران به همراه اینترنت بانک می توانید به راحتی وارد درگاه شده و  مبلغ مورد نظر خود را شارژ نمایید.
  • هزینه شارژ چقدر میباشد؟

هزینه شارژ کارت از ۱$ تا ۹۹۹$ به میزان ۱۸ دلار می باشد ودر صورت شارژ کارت بیشتر از ۱۰۰۰ دلار ۵۰ دلار هزینه شارژ میباشد
  • آیا این کارت دارای اینترنت بانک هم هست؟

خیر در حال حاضر این کارت ها دارای اینترنت بانک نیست ولی در حال مذاکرات برای اتصال به اینترنت بانک هستیم
  • آیا از این کارت در سایتهایی که پرداخت با ارزهای دیگر مانند یورو یا پوند… دارد میتوانم استفاده کنم؟

بله.ویزا و مستر متصل به شبکه شتاب جهانی میباشد به همین علت شما میتوانید پرداختهایی با ارز غیر دلار را نیز انجام دهید.
  • در پرداختهایی بغیر از ارز دلار هزینه تبدیل ارز دارد؟

نرخ تبدیل ارز با توجه به سایت رویترز می باشد . کارت ها بر مبنا دلار شارژ می شوند ولی شما با توجه به نرخ تبدیل ارز می توانید با سایر ارز ها نیز خرید کنید.
  • آیا با این مسترکارت میتوانم هتل رزرو نمایم؟

بله.شما میتوانید در سایت های معتبر و مشهوری مانند booking.com , expedia.com , hotels.com هتل یا مهمانپذیرمورد نظر خود را رزرو نمایید.
  • آیا با این کارت میتوانم هواپیما رزرو کنم؟

بله.با کارتهای فیزیکی از اغلب شرکت های هواپیمایی میتوان بلیط رزرو نمود.بعضی شرکت های هواپیمایی هنگام پرواز اصل کارت فیزیکی ای که مشتری بلیط را با آن رزرو نموده است را درخواست مینمایند

 

خرید آنلاین مسترکارت

مسترکارت چیست