قدر زمان حال را بدانید که گذشته هرگز برنمی گردد و آینده شاید نیاید.(گالیله)
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

بیوگرافی علیرضا جهانبخش فوتبالیست و لژیونر ایرانی

بیوگرافی علیرضا جهانبخش فوتبالیست و لژیونر ایرانی

علیرضا جهانبخش جیرنده فوتبالیست محبوب کشورمان است که در ۲۰ مرداد ۱۳۷۲ در گیلان متولد شده است. این بازیکن موفق آغاز فعالیت در ورزش فوتبال را از  بازی در داماش گیلان شروع کرد و در حال حاضر با تیم فوتبال ای‌ زد آلکمار قرارداد دارد و در تیم ملی فوتبال ایران در پست وینگر و هافبک راست بازی می‌کند.

زندگی شخصی او

علیرضا جهانبخش ایرانی است و اگر در مورد اصالت او می خواهید بیشتر بدانید، باید گفت که او اصالتاً از تات‌ های رودبار گیلان است و در جیرنده متولد شده است اما بعد از مهاجرت به قزوین، در آنجا زندگی خویش را ادامه داد.

گلهای زده علیرضا جهانبخش , تعداد گلهای علیرضا جهانبخش

جهانبخش به عنوان خوش تیپ ترین بازیکن جام جهانی ۲۰۱۸

سایت فرانسوی “doctissimo” نام هافبک تیم ملی فوتبال کشورمان، یعنی علیرضا جهانبخش را در بین ۱۰ بازیکن خوش تیپ جام‌ جهانی ۲۰۱۸ روسیه قرار داد و جای تبریک به این بازیکن خوش آتیه کشورمان دارد.

علیرضا جهانبخش به عنوان سفیر برند کلییر

علیرضا جهانبخش سفیر کلییر , بازی های علیرضا جهانبخش در داماش

عکس علیرضا جهانبخش خوش تیپ ترین بازیکن ایران در جام جهانی

جهانبخش مدتی است که برای برند کلییر تبلیغاتی را انجام داده است و در این کار هم موفق عمل کرده است.


افتخارات علیرضا جهانبخش

این بازیکن خوب کشورمان دارای استعداد خوبی در زمینه فوتبال است و در سطح جهانی از او به عنوان استعداد برتر یاد می کنند. در این راستا هم باید گفت که علیرضا جهانبخش در فصل ۲۰۱۳–۲۰۱۴ به عنوان دومین استعداد منحصر به فرد لیگ برتر فوتبال هلند انتخاب شد و در سال ۲۰۱۵ هم وی به عنوان برترین بازیکن دسته اول لیگ هلند در فصل ۲۰۱۴–۲۰۱۵ انتخاب شد. همچنین او در فصل ۲۰۱۸–۲۰۱۷ با ۲۱ گل زده آقای گل لیگ هلند شد و به عنوان نخستین بازیکن آسیایی لقب گرفت که در اروپا آقای گل می‌شود.

در ادامه افتخارات علیرضا جهانبخش را در دو بخش فردی و جهانی برای شما مورد بحث قرار داده ایم.

افتخارات فردی علیرضا جهانبخش

  • کسب مقام آقای گل و بهترین بازیکن لیگ هلند فصل: ۱۸–۲۰۱۷
  • دریافت عنوان دومین استعداد برتر لیگ برتر فوتبال هلند فصل: ۱۴–۲۰۱۳
  • به دست آورن عنوان برترین بازیکن نیم‌فصل نخست لیگ دسته یک فوتبال هلند: ۱۵–۲۰۱۴
  • دستیابی به برترین بازیکن لیگ دسته یک فوتبال هلند: ۱۵–۲۰۱۴
  • کسب عنوان بازیکن ماه فوتبال آسیا در ژانویه ۲۰۱۶

افتخارات جهانی علیرضا جهانبخش

علیرضا جهانبخش همانطور که در ادامه به طور کاملتر شرح داده ایم، جدا از این که در تاریخ ژانویه سال ۲۰۱۶ میلادی توانست به عنوان بازیکن ماه آسیا از کنفدراسیون فوتبال قاره کهن دست پیدا کند، در کشور هلند هم توانست جایزه بهترین بازیکن لیگ دسته اول این کشور را از آن خود کند و موفق شد نامزد دریافت جایزه پدیده سال هم شود و یک بار هم موفق شد تا لقب دومین استعداد درخشان رقابت های باشگاهی فوتبال هلند را از آن خود کند. او در فصل اخیر، موفق شد سه بار به تیم منتخب هلند راه پیدا کند و یک بار هم بازیکن هفته شد.

علیرضا جهانبخش در تیم امید , بازی های جهانبخش

ابراز نگرانی بابت خطر حاشیه دار شدن علیرضا جهانبخش در آستانه جام جهانی ۲۰۱۸

به جرات می توان گفت که علیرضا جهانبخش کاملترین لژیونر در تاریخ فوتبال ایران است. علیرضا جهانبخش در بهمن ماه ۹۶ با دو اتفاق که در کارنامه اخلاقی و در کارنامه بازی او سابقه نداشت، رو به رو شد. یکی از این اتفاقات درگیری او در زمین و دیگری هم تمسخر و دریبل زدن بازیکنان یار تیم مقابل که باعث شد تا خشم مربی تیمش را برانگیزد.

جهانبخش که یکی از یاران کلیدی تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۸ است ، از جمله بازیکنان بدون حاشیه و بدون رفتارهای پرخاشگرانه بوده است که دیدن این گونه رفتارها از او بعید است و ممکن است برای او در آستانه بازیهای جام جهانی ۲۰۱۸ در روسیه، حاشیه هایی را ایجاد کند.

علیرضا جهانبخش از چه زمانی فوتبال را آغاز کرد؟

محل رشد علیرضا جهانبخش تیم داماش گیلان بوده است و در واقع این تیم مجال بروز استدادهایش را برای او ایجاد کرد. او در سن ۱۸ سالگی در سال ۱۳۹۰ اولین بازی خود را در تیم داماش گیلان و در لیگ برتر فوتبال ایران انجام داد و این بازی هم مقابل تیم مس کرمان انجام گرفت. در مجموع از کل بازی های علیرضا جهانبخش یعنی در ۴۲ بازی، برای داماش او توانست ۱۰ گل به ثمر برساند.

بیوگرافی علیرضا جهانبخش فوتبالیست و لژیونر ایرانی منبع پارسی نو